KREOgeneracja 2015 – minirelacja
20 czerwca na Wydziale Nauk Społecznych odbyła się konferencja KREOgeneracja 2015 pod hasłem „Zdolni & kreatywni… i co dalej?”. Celem konferencji było pokazanie jak rozwijanie twórczego myślenia i swoich talentów wpływa na życie każdego z nas. Impreza połączona była z obchodami 20 lat istnienia Ośrodka Twórczej Psychoedukacji DAMB, który specjalizuje się w odkrywaniu uzdolnień dzieci oraz młodzieży i tworzy środowisko do ich rozwoju. Konferencję współprowadził m.in. niezawodny dr Adam Jagiełło-Rusiłowski, prodziekan Wydziału Nauk Społecznych.
Na wstępie chciałem podziękować Organizatorom za zaproszenie do udziału w panelu dyskusyjnym, w szczególności Dorocie Hazuka-Furgalskiej i Andrzejowi Nowakowi. Zasiadanie na jednej scenie z towarzystwem na tak wysokim poziomie energetycznym, nie znającym barier i nie bojącym się oddziaływać (często pod prąd!) na swoją rzeczywistość było dla mnie zaszczytem i zobowiązaniem jednocześnie.
Powiedzianych zostało wiele ważnych rzeczy m.in. o znaczeniu twórczego myślenia w szkole i o tym jak nauczyciele zabijają tę kreatywność. Część myśli na ten temat przekazałem już też m.in. w tym wpisie. Na szczęście dyskusja miała wydźwięk pozytywny i co najważniejsze konstruktywny, do czego zobowiązywał charakter imprezy. Wnioski były proste: należy dalej działać pod prąd, często godząc się z większą ilością pracy lub negatywnymi ocenami, bo po warto rozwijać kreatywność! Dla mnie wystarczającym dowodem były sylwetki i biografie osób, z którymi mogłem o tym porozmawiać.
Sam również byłem kiedyś uczestnikiem Odysei Umysłu i być może właśnie dzięki temu mój wykres Paradoksu (możesz też przebadać swój, szczegóły tutaj) dotyczący Innowacyjności wygląda właśnie tak:To żaden fake. ;)
Z konferencją wiązało się także m.in. rozstrzygnięcie konkursu Kreatywny Nauczyciel, prezentacje projektów uczestników Odysei Umysłu oraz liczne warsztaty.